Home » כללי » יוצאים למסעדה? בחרו בירה מיוחדת מתוך מגוון בירות ישראליות!

יוצאים למסעדה? בחרו בירה מיוחדת מתוך מגוון בירות ישראליות!

בביקור הבא שלכם במסעדה, רגע לפני שאתם מזמינים את המשקה, שווה לעצור שנייה ולבדוק בתפריט לגבי בירות ישראליות. אולי זה נשמע לכם מעט מוזר כי התרגלתם לבירות הבינלאומיות הסטנדרטיות, אבל האמת היא שהבירות הישראליות כבר כמה שנים עושות חייל ומצטיינות בטעמים נפלאים. מדובר בבירות בוטיק המגיעות ממבשלות הפזורות ברחבי הארץ, שלכל אחת מהן יש את הטעם הייחודי שלה, כך שבהחלט שווה להכיר אותן והן יכולות לשדרג כל ארוחה.

הנה כמה בירות ששווה להכיר:

במאמר אחד לא נוכל לסקור את כל הקשת הרחבה של בירות ישראלית, המופקות במבשלות ברמת הגולן, בגליל המערבי, בנגב ועוד. מה שכן נוכל לעשות הוא לתת לכם טעימה מכמה מהן. לדוגמא, מבשלת בירבאזאר מציעה מגוון רחב של בירות המשלבות טעמים מיוחדים, כגון “החתול השמן” בעלת הטעם העדין והמאוזן ומעט מריר עם הגוף הקליל, ביחד עם ארומה פירותית ומרעננת. עוד דוגמא לבירה של המבשלה היא בינדי, בירה כשות בעלת ארומת פירות טרופיים והדבר, עם רמיזות של מנגו, ליצ’י ופסיפולורה. יש גם את בירה ויטני מחיטה משובחת ממדינת בוואריה בגרמניה, בעלת טעם מאוזן של חמצמץ, יבש ומתוק, ביחד עם ארומה של בננה וציפורן.

מבשלה נוספת שבהחלט כדאי להכיר היא “מלכה” מקיבוץ יחיעם, המציעה כמה בירות בוטיק נהדרות, כגון בלונדית ו- IPA. אנו נציין את הבירה האדמונית, בירת אייל בלתי מפוסטרת בעלת גוון אדום כמו הבירות הבריטיות, שעברה התססה שנייה בבקבוק ולכן היא מלאה באישיות. עוד מבשלה ייחודית השוכנת בברמת הגולן היא “עוג” שמציעה בירות בוטיק מצוינות, בין היתר בגלל השימוש במים המגיעים ממעיין סלוקיה – זה ממנו שואבת גם חברת מי עדן. במאמר זה נציין במיוחד את “עוד אלון”, בירה לאגר שהותססה בחביות אלון מיושנות אמריקאיות וצרפתיות, דבר המוביל לטעם אמוק במיוחד ולארומת מוקה ווניל.

גם ירושלים לא טומנת את ידה בצלחת, וכדאי להכיר למשל את בירות הבוטיק של “שפירא”. למעשה מדובר במבשלה השוכנת באזור התעשייה של בית שמש, שזוכה לפופולאריות רבה בפאבים התל אביביים. במאמר זה נציין את בירת החיטה הבהירה, מרעננת ונהדרת לימות הקיץ, בנגיעות של ציפורן ובננה. ולבסוף, נספר גם על מבשלת שריגים המהווה איחוד של שתי מבשלות ומציעה בין היתר את “ההודית המכוערת”, בירה המשלבת בין טעמים מתוקים פירותיים, מרירים וטעם כשות עמוק.