Home » כללי » מסעדות טבעוניות מומלצות

מסעדות טבעוניות מומלצות

טבעונות היא אורח חיים תובעני, ובכל זאת יותר ויותר בני אדם בוחרים בו ומוציאים מהתפריט שלהם את הבשר, הביצים, מוצרי החלב, הדבש ובאופן כללי כל מוצר שמקורו מן החי.

בישראל זכתה התנועה הטבעונית לזריקת מרץ משמעותית בשנת 2010 בזכות סרטו של גארי יורופסקי (ובפרט לאחר שתורגם לעברית), אם כי כבר בשנת 2006 נפתחה בתל אביב מסעדת בודהה בורגרס שעד מהרה רכשה מעריצים רבים. כיום פועלות בישראל מסעדות רבות הנמנעות כליל מהצעת מאכלים שכוללים בשר, ביצים ומוצרי חלב, ובנוסף עוד ועוד מסעדות מכריזות על עצמן כ- Vegan Friendly, ומגישות מבחר הולך ומתרחב של מנות טבעוניות.

לא רק ארוחה מעולה

רבות מבין המסעדות הטבעוניות הוקמו בין השאר על מנת לקדם את תפישת העולם הטבעונית וולהנחיל אותה לעוד ועוד בני אדם, ובהתאם מציעות לקהל הרחב לא רק מטעמים שונים אלא גם מתכונים ומידע יקר ערך אודות הערך התזונתי של מאכלים שונים, ולגבי הדרכים להבטיח בריאות תקינה גם ללא בשר, חלב וביצים.

תחליף בשר

תחליף בשר

כך, למשל, הגוף יכול לקבל את כל הסידן לו הוא זקוק מסויה ומוצריה (ובהם לדוגמה טופו), טחינה, ירקות ירוקים וסייטן מועשר בסידן. מקורות מעולים לחלבון מלא הם קטניות (ובפרט הקינואה והסויה אבל גם האפונה, השעועית והחומוס), דגנים מלאים, אגוזים ובוטנים, ובפרט השילוב בין קטניות לדגנים. קטניות הן גם מקור נהדר לברזל, ובפרט אם אחרי הארוחה אוכלים פרי וממתינים עם הקפה.

מסעדות טבעוניות בולטות

בנוסף לבודהה בורגרס, שהייתה כאמור חלוצת המסעדות הטבעוניות בישראל ועד היום היא אחד ממעוזי הקהילה הטבעונית, פועלות עוד מספר מסעדות טבעוניות עם תפריט טבעוני:

  • זכאים – מסעדת בוטיק איכותית ונחשבת (שוכנת בתל אביב); בר קיימא – בר מסעדה השוכן בדרום תל אביב והמשלב פעילות חברתית עם תזונה טבעונית;
  • טנאת – מסעדה אתיופית (שגם היא שוכנת בלב תל אביב) המציעה חוויה ייחודית;
  • לודנס – מסעדה מבית בודהה בורגרס שהביאה את בשורת הטבעונות לרעננה ולאזור השרון כולו;
  • ננוצ’קה, היהלום שבכתר המסעדות הטבעוניות – מקום שמח ומלהיב שעבר מהפך של ממש בעקבות המהפך שחוללה בעלת המקום, ננה שרייר, בחייה.